Indeks nośności opony.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BaaartPL
    Rider
    • 2010
    • 261

    Indeks nośności opony.

    Witam
    chętnie przygarne opony letnie w rozmiarze:

    225/45 lub 215/50 17 cali

    Prosze o oferty wraz z ceną.
    Sprawa bardzo pilna, bo na czymś trzeba jeździć


    Update

    Niestety ogłoszenie już nie aktualne nowe oponki leżą w garażu
    Takze temat do zamknięcia
    Bartek
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=644167#644167
  • GrabaR
    Drive
    • 2009
    • 67

    #2
    Indeks nośności opony.

    Witam!
    Zakupiłem i założyłem 4 zimówki (używki) lecz dopiero po dojeździe do domu zauważyłem, że jedna ma inny indeks nośności (91 3 sztuki 94 1 sztuka). Bieżnik (rodzaj i grubość) jest ten sam ale czy można tak jeździć? (w sensie legalności i sprawności technicznej). Nie wiem czy reklamować czy dać sobie spokój. Po drodze do domu jechałem 170 i nic nie ściągało. Miałem też hamowanie z chrupaniem ABS i też nie było problemu. Co radzicie?

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Re: Indeks nośności opony.

      Zamieszczone przez GrabaR
      Witam!
      Zakupiłem i założyłem 4 zimówki (używki) lecz dopiero po dojeździe do domu zauważyłem, że jedna ma inny indeks nośności (91 3 sztuki 94 1 sztuka). Bieżnik (rodzaj i grubość) jest ten sam ale czy można tak jeździć? (w sensie legalności i sprawności technicznej). Nie wiem czy reklamować czy dać sobie spokój. Po drodze do domu jechałem 170 i nic nie ściągało. Miałem też hamowanie z chrupaniem ABS i też nie było problemu. Co radzicie?
      Zgodnie z wymogami Prawa o Ruchu Drogowym (Ust. Prawo o Ruchu Drogowym z dn. 20.06.1997 Dz.U.Nr98): opony zamontowane na jednej osi powinny być identyczne pod względem: marki, wymiaru, kategorii użytkowej (np. szosowe, błotno-śniegowe, terenowe), konstrukcji (diagonalne lub radialne), kodu prędkości (T, H, V, W) oraz maksymalnego obciążenia. A najczęściej, jeśli już to sprawdzana jest zgodność rozmiaru oraz bieżnika. Nie wiem, czy ktokolwiek kiedy zwróci uwagę na rózne indeksy nośności. W Twoim przypadku masz trzy opony do 670 kg i jedną do 615 kg. Więc nawet przy obciążonym samochodzie na maxa jest zapas .
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #4
        Zamieszczone przez Northeusz
        Nie wiem, czy ktokolwiek kiedy zwróci uwagę na rózne indeksy nośności.
        w naszym kraju na pewno nie :diabelski_usmiech , ale u niemca nie przeszedł by przeglądu.
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • vaz
          Elegance
          • 2010
          • 799
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Re: Indeks nośności opony.

          Opona o wyższym indeksie nośności ma mocniejszą budowę bocznej ściany, może mieć dodatkowy kord, jest sztywniejsza. Taka opona założona np. na przednią oś będzie mniej podatna na odkształcenia (uginanie)przy hamowaniu czy na zakrętach i w sytuacjach "podbramkowych" samochód może zachowywać się nieprzewidywalnie.
          Jeśli masz możliwość wymień ją.
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz

          • ruwado
            RS
            • 2009
            • 14885
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            na jednej osi muszą byc jednakowe - możesz mieć przerypane podczas kontroli lub przeglądu rejestracyjnego. I dla siebie lepiej to zmienić.
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz

            • macluke
              Elegance
              • 2010
              • 875

              #7
              Zamieszczone przez ruwado
              na jednej osi muszą byc jednakowe - możesz mieć przerypane podczas kontroli lub przeglądu rejestracyjnego. I dla siebie lepiej to zmienić.
              hmm, jeszcze nigdy nie spotkałem w czasie żadnego przeglądu rejestracyjengo ani w czasie żadnej kontroli policyjnej, aby ktoś oglądał stan opon, a co dopiero przyglądał się informacjom wypisanym na oponie typu indeks nośności
              Jeżeli warto ten temat wyprostować, to przede wszystkim dla siebie, w trosce o własne i pasażerów bezpieczeństwo. A jeżeli wozisz w aucie rodzinkę - to się nie zastanawiaj.

              Komentarz

              • GrabaR
                Drive
                • 2009
                • 67

                #8
                Co sądzicie w takim razie o montowaniu opon o indeksie T przy założeniu, że będę jeździł maksymalnie 150? Czy indeks ma np. wpływ na drogę hamowania?

                Komentarz

                • macluke
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875

                  #9
                  Teoria mówi: Należy stosować wyłącznie opony, których indeks prędkości jest równy, bądź wyższy od wskazanego w instrukcji obsługi pojazdu. Możliwe jest stosowanie opon zimowych oznaczonych symbolem M&S (Mud and Snow) o indeksie prędkości niższym od prędkości samochodu.

                  Komentarz

                  • Skfarek
                    RS
                    • 2010
                    • 4795
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez macluke
                    hmm, jeszcze nigdy nie spotkałem w czasie żadnego przeglądu rejestracyjengo ani w czasie żadnej kontroli policyjnej, aby ktoś oglądał stan opon, a co dopiero przyglądał się informacjom wypisanym na oponie typu indeks nośności
                    a u mnie jak miałem szkodę zgłaszana do likwidacji podczas oględzin likwidator obszedł całe auto i pospisywał sobie dane z opon (rozmiar, indeksy)
                    Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                    6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                    Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez GrabaR
                      Co sądzicie w takim razie o montowaniu opon o indeksie T przy założeniu, że będę jeździł maksymalnie 150? Czy indeks ma np. wpływ na drogę hamowania?
                      Załóż najlepiej takie, jakie przewidział producent dla Twojego samochodu. Nawet jak założysz T (do 190 km/h), a zamierzasz jeździć max 150, to opłacalne jest takie kalkulowanie? . Piszę tutaj o oponach letnich, w przypadku zimówek jest inaczej. Załóż zgodnie z ustawą i będzie najlepiej .

                      [ Dodano: Pią 30 Wrz, 11 08:36 ]
                      Zamieszczone przez macluke
                      hmm, jeszcze nigdy nie spotkałem w czasie żadnego przeglądu rejestracyjengo ani w czasie żadnej kontroli policyjnej, aby ktoś oglądał stan opon, a co dopiero przyglądał się informacjom wypisanym na oponie typu indeks nośności
                      U nas potrafią zaskakiwać . Więc nie jest powiedziane, że nie sprawdzą kiedyś
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        A jaka to oszczędność? Jaka jest różnica w cenie w oponie pomiędzy indeksami? Żadna. A bezpieczeństwo jest bezcenne moim zdaniem.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • GrabaR
                          Drive
                          • 2009
                          • 67

                          #13
                          Mówię o zimowych i staram się polować na cenowe okazje więc nie zawsze są takie indeksy jakie bym chciał. Na lato mam V, ale w zimie nie będę przecież testował ile fura poleci więc zastanawiam się czy jeśli mogę dobrze kupić "T" na zimę to się zdecydować czy nie.

                          Komentarz

                          • macluke
                            Elegance
                            • 2010
                            • 875

                            #14
                            GrabaR, załóż takie, jakie zaleca producent. Wszystko jest dobrze, dopóki nic się nie dzieje.
                            W razie jakiegoś wypadku możesz mieć problemy z ubezpieczeniem i po co Ci to. A straty mogą być nieporównywalnie większe wobec różnicy w cenie. Opon nie kupuje się na jeden sezon. Po co tyle kombinujesz... :shock:

                            Komentarz

                            • GrabaR
                              Drive
                              • 2009
                              • 67

                              #15
                              Bo kombinowanie jako polak mam we krwi
                              Poza tym wyczytałem w instrukcji, że dla opon zimowych mogą być zakładane opony o niższym indeksie pod warunkiem, że nie będzie się przekraczać prędkości maksymalnej.

                              Komentarz

                              • Sev
                                L&K
                                • 2007
                                • 1295

                                #16
                                Już nie przesadzajcie, kto w zimie lata 190km/h? Na zimę mam "T" a na lato "W".
                                Co z tego że moje kombi zamyka prędkościomierz w lecie skoro w Polsce nie ma takich dróg na których można tak szybko jechać, nawet te 190km/h

                                Więc jakakolwiek argumentacja zakładu ubezpieczeń jest bezpodstawna w przypadku np stłuczki w mieście gdzie ograniczenie wynosi 50km/h.

                                4 lata już śmigam w zimie na "T" i nie mogę tych opon zużyć
                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                Komentarz

                                • Zorr
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2110

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Sev
                                  Już nie przesadzajcie, kto w zimie lata 190km/h? Na zimę mam "T" a na lato "W".
                                  Co z tego że moje kombi zamyka prędkościomierz w lecie skoro w Polsce nie ma takich dróg na których można tak szybko jechać, nawet te 190km/h

                                  Więc jakakolwiek argumentacja zakładu ubezpieczeń jest bezpodstawna w przypadku np stłuczki w mieście gdzie ograniczenie wynosi 50km/h.

                                  4 lata już śmigam w zimie na "T" i nie mogę tych opon zużyć
                                  Do poczytania Link

                                  a co do zimowych z niższym indeksem prędkości to:
                                  "Rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 15 października 2007 dodaje do Kodeksu Drogowego:

                                  "Dla opon oznakowanych jako śniegowe (...) dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy. "
                                  chyba po to właśnie istnieje na maxidot'cie konfigurowalny sygnał dźwiękowy ostrzegający o przekroczeniu wybranej prędkości.


                                  Zamieszczone przez ruwado
                                  A jaka to oszczędność? Jaka jest różnica w cenie w oponie pomiędzy indeksami? Żadna. A bezpieczeństwo jest bezcenne moim zdaniem.
                                  a właśnie że różnica jest bardzo spora, szczególnie jak zajrzysz w rejon indeksów V i zimówek.
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz

                                  • ruwado
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 14885
                                    • Octavia IV (NX3)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Sev
                                    skoro w Polsce nie ma takich dróg na których można tak szybko jechać, nawet te 190km/h
                                    na pewno :wink: na A1 pomykałem 180, jak bym miał szybsza to dałoby radę

                                    oczywiście to taka dygresja.

                                    Wystarczy na zimę dobrać do prędkości max samochodu. Ja jeżdżę w lecie na V, w zimie na T - u mnie V max to 190.
                                    pozdrawiam - Darek

                                    Komentarz

                                    • Sev
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1295

                                      #19
                                      ruwado, nie powiem ile po A4 i czym jechałem bo by mi nie dość że zabrali prawo jazdy, dowalili mandat że bym rok go spłacał albo dłużej to jeszcze zamknęli by mnie w zakładzie dla szaleńców albo za morderstwo tysiąca komarów na sekundę

                                      Nie mówię że fizycznie się nie da, da się, ale formalnie nie można :?

                                      Moje skodaru szybko 2zł przekracza ale co z tego skoro zaraz jakiś szalony matiz zaczyna 1km wcześniej wyprzedzać ciężarówkę z prędkością 95km/h.

                                      Przy super warunkach na zimówce (sucho, bez śniegu itd) po prostu nie przekraczam licznikowych 180-190 i kropka.

                                      Za brak naklejki ostrzegającej o indeksie opon mnie nie zamkną. Z resztą... kiedyś Policja zatrzymała mnie podczas jazdy na rajdowym slicku, opona bez homologacji drogowej. I wiecie co? Nawet nie zwrócili na to uwagi...
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz

                                      • luks
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 240

                                        #20
                                        ciekawa kwestia. jako że nie zrezygnuję z jeżdżenia na balonach 195/65 a strasznie się kładą na boki to czy ktoś zauważył poprawe na wyższym indeksie nośności np.94?
                                        skoda
                                        fuckyeah!

                                        Komentarz

                                        • vaz
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 799
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zasadna byłaby zmiana indeksu prędkości opony na wyższy lub/i profilu opony na niższy :idea:
                                          Antyfotoradar Valentine1
                                          Harry II Classic+Sirio ML145

                                          Komentarz

                                          • GrabaR
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 67

                                            #22
                                            Koniec końców wymieniłem opony i wysupłałem ze skarbonki na nowe michelin alpin a4 205/55/16/ 91H. Doszedłem do wniosku, że oszczędności poszukam gdzie indziej. Na gumach w każdej dziedzinie życia nie ma co oszczędzać

                                            Komentarz

                                            • Northeusz
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1677
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez GrabaR
                                              Koniec końców wymieniłem opony i wysupłałem ze skarbonki na nowe michelin alpin a4 205/55/16/ 91H. Doszedłem do wniosku, że oszczędności poszukam gdzie indziej. Na gumach w każdej dziedzinie życia nie ma co oszczędzać
                                              I bardzo dobrze. Od gum wbrew wszelkim pozorom bardzo wiele zależy
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz

                                              Pracuję...